• sweet as sugar •
my story
Khamis, 8 November 2012 • 10:07 PG • 0 comments
diary 2012
8.november.2012
12.12 a.m
bosan gilers !!

*- Belajarlah hidup xselesa ary ny
*-Untuk keselesaan masa akan datang


- satu daripada nikmat bercinta ialah sebab didalamnya ada janji .satu daripada kemanisan berjanji didalamnya ada harapan.Dan manusia,dimana juga duduknya walau macam mana juga mukanya ,memang sejak lama dihidupkan oleh harapan.kita mencelikkan mata setiap hari ,dan menutup mata setiap malam atau setiap tengah hari dengan sekurang-kurangnya satu harapan .


% tanpa harapan ,apalah erti hidup ini ,orang yang minta sedekah sekalipun menadah tangan dengan harapan pada insan yang bersimpati dan memberi sesuatu.kalau bukan kerana harapan itu ,dah tentu mereka tak menadah tangan didalam semak atau tengah hutan belantara


#Bayangkanlah sebuah percintaan tanpa janji,dah tentu dengan sendiri ia kan menjadi percintaan tanpa harapan dan kata orang ,bercinta tanpa harapan samalah macam membaca buku yang didalamnya tak ada gambar,tak ada lukisan dan tak ada tulisan lebih tepat lagi macam memandu bas,yang tidak berenjin dan berstering.


@ Berdasarkan realiti itulah ,semua orang akur pada satu hakikat bahawa semakin banyak harapan berlegar didalam fikiran ,semakin indahlah juga sesebuah percintaan .oleh kerana harapan itu ada kaitannya dengan janji, makin banyak janji makin syahdulah jiwa pasangan yang bercinta itu, makin syahdulah jiwanya,makin hanyutlah mereka.kalau berani dan kalau ada masa ,cuba intai-intai dan dengar apa yuang dibualkan oleh sesuatu pasangan berpaksikan janji.sekali-sekala akan bersulanlah pula dengan sumpah.semuanya merupakan ayat-ayat yang  berwajahkan janji.


:) yang melafazkan akan beria-ria

yang mendengarnya kan rasa bahagia ....
mereka akan terbuai-buai dalam 1 kotak yang dipenuhi dengan harapan yang indah

* FUHH.!! jiwangnya ayat aku,tapi itu kenyataan yang berlaku sejak dahulu .itulah terus yang terus berlaku

sampai bila-bila .cinta,janji dan harapan benar ibarat seluar dan pinggangnya

k pernah tengok tapi sebagai insan yang jenis cukup tak suka buat apa yang orang laen boleyh buat ,aku sedang berusaha keras untuk ,mencipta percintaan jenis baru, yang didalamnya tak ada janji.


# bunyinya memang HODOH ,tetapi percayalah ,disebalik kehodohannya tersisip senarai keindahanyang berpanjangan .


-pengalaman mengajarku satu perkara,bahawa janji sering melahirkan pendustaan.kalau dihimpunkan janji-janji yang gagal ditunaikan diseluruh muka bumi ini dan setiap satunya dicatakan diatas sekeping kertas ,akub rasa timbunan itu sudah lama melepasi langit ketujuh.




@ pengalaman mengajarku satu perkara yang lain.harapan sering mencelakakan manusia.terlalu ramai manusia yang menjadi mangsa harapanya sendiri .harapan yang selalunya dicipta oleh orang lain.



*aku tak mahu kedua-dua ini terjadi kepadaku,tak mahu menjadi pendusta dan tak mahu menjadi mangsa harapan sendiri .ssatu-satunya kunci untuk mengelakkan ianya berlaku ialah jangan berjanji.,terutamanya semasa bercinta.aku nak buat bodoh sahaja .biarlah percintaanku nati menjadi tak indah .,tak ada bahasa bunga-bunga asalkan dihujungnya tak ada sesiapa yang merasa ditipu dan kecewa..


-yang aku was-was cuma satu ,kalau aku bersikap begitu adakah sesiapa sudi mencintaiku??


adakah yang sudi mendengar jawapan tak nak berjanji??









PASTFUTURE
Welcome
hai awak saya nak cakap yang saya CINTAKAN AWAK dan saya TERLALU SAYANGKAN AWAK SAYANG :')
WE CHAT ID :dokter_syara57


memories

  • setiap perjalanan hidup ada ceritanya
  • tensionnn !!
  • hebatnya permainan cinta
  • seNgal keyh!!
  • my ex 3 sengal aku hak3 (^_^)
  • ..aku sayang diorang woi..xda yang terbaek dari di...
  • aku gembira walaupun hati aku sedang menangis
  • cantiknya pakai niqab..
  • aku tetap aku :(
  • my lovely friend's (^_^)

  • da credits
    Template : valentina